Preinscripció cicles formatius de grau superior Curs 2025-26

 

Presentació de la sol·licitud de preinscripció

Per accedir a un cicle de formació professional cal formalitzar la sol·licitud de preinscripció encara que es cursin altres ensenyaments en el mateix centre. 

Aquest tràmit es pot fer mitjançant la sol·licitud electrònica o la sol·licitud en suport informàtic, sempre telemàticament a la web del Departament d'Educació.

Si s'opta per la sol·licitud electrònica  (es pot fer quan es disposa d'algun tipus d'identificació electrònica, com l'idcat o el DNIe) i l'alumne/a disposa de número identificador RALC, el tràmit de presentació de la sol·licitud acaba amb l'enviament del formulari i no cal presentar cap document identificatiu. La documentació acreditativa dels criteris de prioritat només cal adjuntar-la, en el mateix formulari de preinscripció degudament escanejades o fotografiades i en el termini establert, només si no s'ha pogut validar electrònicament.

Si la sol·licitud s'ha tramès mitjançant el suport informàtic disponible al web del Departament d'Ensenyament, cal enviar les dades a través d'aquesta eina informàtica dins el termini previst per a la presentació de sol·licituds. Les dades identificatives i acreditatives que no s'hagin pogut validar electrònicament s'hauran d'adjuntar en el mateix formulari de preinscripció degudament escanejades o fotografiades en el termini establert.

Enllaç per a la presentació de la sol·licitud

Preinscripció (web de la Generalitat on hi trobareu tota la informació)

Calendari de preinscripció i matrícula

  • Oferta inicial de places: 22 de maig de 2025.
  • Període de presentació de sol·licituds: del 23 al 29 de maig de 2025, ambdós inclosos. Es pot presentar la documentació fins al 30 de maig de 2025.
  • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 27 de juny de 2025.
  • Termini per presentar una reclamació: del 27 de juny al 2 de juliol de 2025, utilitzant l'eina electrònica per adjuntar les reclamacions.
  • Sorteig del número de desempat: 4 de juliol de 2025, a les 11 h. 
  • Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 7 de juliol de 2025.
  • Publicació de l'oferta final de places: 10 de juliol de 2025.
  • Publicació de places assignades de la primera tanda, amb indicació del número de petició atesa: 10 de juliol de 2025.
  • De l'11 al 14 de juliol de 2025: confirma la matrícula o renúncia a la plaça assignada
    • ​​En aquest període pots:
      • ​Confirmar la matrícula en línea si tens assignada la teva primera opció, o
      • Renunciar a la plaça assignada
    • Has de tenir en compte que si renuncies o no fas la confirmació de matrícula en línia, perdràs la plaça assignada i quedaràs exclòs del procés. Tot i haver confirmat la matrícula en línia has de completar la matrícula adreçant-te al centre assignat.
  • Publicació de places assignades de la segona tanda, amb indicació del número de petició atesa: 18 de juliol de 2025.
  • 21 i 22 de juliol de 2025: confirma la matrícula o renúncia a la plaça assignada
    • ​​En aquest període pots:
      • ​Confirmar la matrícula en línea si acceptes la plaça assignada en la segona tanda d'assignació, o
      • Renunciar a la plaça assignada, o
      • Indicar que vols participar en la tercera tanda per tal de millorar l'assignació obtiguda en la segona tanda. Si no obtens una millor assignació en la tercera tanda, tindràs garantida la plaça assignada en aquesta segona tanda.
    • Has de tenir en compte que si renuncies, no fas la confirmació de matrícula en línia o no indiques que vols participar en la tercera tanda, perdràs la plaça assignada i quedaràs exclòs del procés. Tot i haver confirmat la matrícula en línia has de completar la matrícula adreçant-te al centre assignat.
  • Publicació de places assignades de la tercera tanda, amb indicació del número de petició atesa: 29 de juliol de 2025.
  • Del 30 al 31 de juliol de 2025: confirma la matrícula o renúncia a la plaça assignada
    • ​​En aquest període pots:
      • ​Confirmar la matrícula en línea si tens assignada una plaça en la tercera tanda d'assignació, o
      • Renunciar a la plaça assignada.
    • Has de tenir en compte que si no fas la confirmació de matrícula en línia, perdràs la plaça assignada i quedaràs exclòs del procés. Tot i haver confirmat la matrícula en línia has de completar la matrícula adreçant-te al centre assignat.

Matrícula

  • De l'11 al 23 de juliol de 2025: període per completar la matrícula al centre (primera tanda)
    • si t'han assignat la primera opció en la primera tanda d'assignació i has confirmat la matrícula en línia.
  • De l'21 al 23 de juliol de 2025: període per completar la matrícula al centre (segona tanda)
    • si has confirmat la matrícula en línia de la plaça assignada en la segona tanda d'assignació.
  • De l'1 al 4 de setembre de 2025: període per completar la matrícula al centre ( tanda)
    • si has confirmat la matrícula en línia de la plaça assignada en la tercera tanda d'assignació o si vas obtenir plaça en la segona tanda d'assignació però vas indicar que volies participar en la tercera tanda per tal de millorar l'assignació obtinguda i no ha estat el cas.

Important: has de tenir en compte que si no fas la confirmació de matrícula en línia i no completes la matrícula adreçant-te al centre educatiu, perdràs la plaça assignada i quedararàs exclòs/osa del procés.

Documentació identificativa

Les persones que hagin presentat la sol·licitud electrònica i disposin del número d'identificació RALC, no han d'ajuntar cap document identificatiu. Si no es disposa de RALC: si és menor d'edat i no fa els anys aquest any cal adjuntar el llibre de família i el DNI de l'alumne/a i del pare, mare o tutor/a, i si és major d'edat o fa els 18 anys aquest any només cal adjuntar el DNI de l'alumne/a

Les persones que han emplenat la sol·licitud amb suport informàtic han d'ajuntar en el mateix formulari de preinscripció:

  • Si l'alumne és major d'edat o fa els 18 anys durant l'any 2025:
    • El DNI o NIE, si no s'ha pogut validar el document electrònicament (consulteu la informació al resguard de la sol·licitud); el passaport o el document d'identitat del país d'origen, si es tracta d'estrangers comunitaris, si és el document amb què s'ha identificat.
  • Si l'alumne és menor d'edat, i no fa els 18 anys durant l'any 2025, també cal adjuntar:
    • El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d'acolliment, la resolució d'acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
    • El DNI o NIE de l'alumne/a i de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet), si no s'ha pogut validar el document electrònicament (consulteu la informació al resguard de la sol·licitud); o el passaport o el document d'identitat del país d'origen si es tracta d'estrangers comunitaris, si és el document amb què s'han identificat.

 

Criteri de prioritat per a l'assignació de places

Segons la via d'accés a aquests ensenyaments s'apliquen els criteris de prioritat i es fan les reserves de places següents:

- Per als alumnes que hi accedeixen per la via del batxillerat i del títol tècnic/a de formació professional es fa una reserva de places del 80%: d'aquestes, el 50% són per a les persones que al·leguen el batxillerat i, el 50%, per a les que accedeixen amb el títol de tècnic/a de formació professional. Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat (o acabaran) els estudis els cursos 2022-2023, 2023-2024 i 2024-2025, respecte de les persones que els han acabat en cursos anteriors.

En general, la nota d'accés és la qualificació del batxillerat o cicle de grau mitjà que s'al·lega per accedir. Ara bé, si la modalitat de batxillerat cursada és preferent per accedir al títol que es vol cursar, segons la taula de modalitats preferents de batxillerat, d'una banda, o si el cicle de grau mitjà cursat és d'una família afí al títol que es vol cursar, segons la taula d'afinitats de les famílies professionals, de l'altra, la nota d'accés és el resultat de multiplicar la qualificació mitjana obtinguda en els estudis previs per un paràmetre (1,7). Així la nota d'accés pot ser diferent per a cada petició de la sol·licitud, en funció de si es té accés prioritari per modalitat de batxillerat o per família afí.

- Per als alumnes que accedeixen per la via de la prova d'accés, que tenen l'exempció total d'aquesta prova o han superat el curs de formació preparatori per accedir a un cicle formatiu de grau superior, es fa una reserva de places del 15 %. Per aquesta via també accedeixen les persones que tenen un títol de tècnic/a d'arts plàstiques i disseny, els que han aprovat les provés d'accés a la universitat, així com els graduats universitaris i la resta que han obtingut titulacions i cerficats declarats equivalents a l'efecte d'accedir a un cicle de formació professional de grau superior.

- Per als alumnes que accedeixen per la via del títol de tècnic/a superior de formació professional es reserva un 5 % de les places. Les sol·licituds s'ordenen segons la qualificació mitjana de l'estudi al·legat.

- Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat, es fa una reserva de dues places per grup. Per aquesta via accedeixen els alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu a què es demana accedir. Aquestes assignacions no ocupen places de l'oferta ordinària, ja que els alumnes es matriculen parcialment als mòduls professionals que els manquin per obtenir el títol de tècnic/a superior.

Si per alguna de les vies d'accés no s'ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen entre les altres vies de forma proporcional.

Documentació acreditativa del criteri de prioritat

Documents que es consideraran:

  • certificat de la qualificació mitjana dels estudis que permeten l'accés als cicles o
  • certificat de la qualificació de la prova d'accés.

- Els alumnes escolaritzats a Catalunya a partir del curs 2016-2017 que al·leguin el títol de batxillerat o el de tècnic de formació professional no han de presentar cap certificat perquè la qualificació s'obté de les bases de dades del Departament d'Educació. Només si no es mostra a la llista de barem provisional, s'ha de presentar el certificat dins el període de reclamacions.

- Els alumnes pendents de l'avaluació extraordinària han de presentar el certificat de la qualificació abans de finalitzar el període de reclamació a la llista de barem provisional.

- Les persones que han superat la prova d'accés a Catalunya des de l'any 2011 no han de presentar el certificat perquè la qualificació s'obté de l'aplicació de proves. Només si no es mostra a la llista de barem provisional, s'ha de presentar el certificat dins el període de reclamacions.

- Si es tracta d'estudis de batxillerat LOGSE cal presentar l'original i una còpia de les pàgines 22 i 23 del llibre de qualificacions.

- Els alumnes que al·leguen un estudi estranger homologat a Catalunya des de l'any 2016 no cal que presentin cap document. La qualificació s'obté de l'aplicació de gestió d'homologacions. Només si no es mostra a la llista de barem provisional, s'ha de presentar la credencial dins el període de reclamacions.

La resta d'alumnes que al·leguen un estudi estranger han de presentar la credencial d'homologació amb la qualificació; si no hi consta o bé no s'ha resolt encara l'homologació, poden demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d'Educació; si no es demana o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.

- Les persones que han superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys l'any actual han de presentar una còpia impresa de la consulta dels resultats a través del web corresponent (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).

- Les persones exemptes de la prova d'accés per haver superat les proves d'accés a la universitat per a majors de 40 o 45 anys han de presentar el certificat de superació d'aquesta prova.

 

 

INSTITUT Montilivi, Av. Montilivi, 125, 17003 Girona, Tel.: 972209458 Fax: 972209069 institutmontilivi@xtec.cat | Avís legal © 2025